Lukasz Zelezny z SEO London przedstawi w swojej prezentacji podczas CONTFERENCE sposoby działania z treścią za pomocą technicznego SEO. Treść jest oczywiście niezwykle istotna w każdej strategii content marketingowej, bo bez niej nie da się prowadzić żadnych działań. Jednak nie tylko świetnie zoptymalizowana treść sprawia, że Google promuje dany artykuł czy podstronę. Istotne jest również opracowanie contentu zgodnie z technicznym SEO. Goolgle zwraca uwagę na czynniki, które wiążą się z techniczną formą.
Może to być połączenie strony: jeśli nie jest ono bezpieczne, wyszukiwarka z pewnością nie będzie umieszczała jej wysoko w wynikach wyszukiwania. Inną ważną kwestią jest responsywność: jeśli witryna nie będzie dobrze działać na urządzeniach mobilnych, to również nie zyska uznania w Google. To ważne zwłaszcza dzisiaj, gdy coraz więcej osób przegląda Internet w poszukiwaniu informacji na swoich smartfonach.
Kolejną istotną rzeczą w technicznym SEO jest czas uruchamiania strony. Jeżeli strona jest przeładowana, treści (w tym obrazy lub wideo) wczytują się zbyt wolno, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że użytkownik po chwili oczekiwania porzuci stronę i poszuka rozwiązania problemu gdzie indziej. Każdy zna to uczucie i potwierdzają to statystyki: jeśli witryna ładuje się dłużej, niż 5 sekund, odbiorcy raczej szybko zrezygnują z jej przeglądania. Aby sprawdzić czas ładowania witryny, można użyć przydatnych narzędzi, np. Google Speed Insights.
Inną ważną kwestią jest umiejętne stosowanie znaczników html. To może wydawać się niezbyt przydatne, bo użytkownicy nie widzą na stronie tych znaczników, ale okazuje się, że Google zwraca uwagę również na ten aspekt. Należy więc pamiętać o stosowaniu odpowiednich znaczników html przy tworzeniu treści.
Dbanie o linki to kolejna sprawa, którą warto się zająć. Posiadanie “martwych” linków na stronie nie pomoże jej w zdobywaniu wysokich pozycji w Google. Podobnie zduplikowana treść lub puste strony: posiadania takiego contentu nie sprawi, że witryna uzyska lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Aby poprawić takie błędy, warto co pewien czas przeprowadzać audyt całej witryny, co pomoże uniknąć takich problemów.
Warto też zbudować logiczną sieć połączeń swojej witryny: gdy odnośniki kierują do odpowiednich podstron, wtedy struktura strony jest bardziej kompleksowa i zdecydowanie ułatwia użytkownikom poszukiwanie informacji.
Więcej informacji o technicznym SEO przedstawi Lukasz Zelezny w swojej prezentacji.
Lukasz Zelezny, prezenter na CONTFERENCE

Juror corocznego konkursu UK Search Awards i były dyrektor ds. wyników organicznych w ZPG. Wcześniej kierował zespołem odpowiedzialnym za widoczność organiczną dla uSwitch.com, Zoopla.co.uk i PrimeLocation. Przez ostatnie kilka lat prowadził własną firmę konsultingową pod marką SEO.London.
Luke jest osobą praktyczną, spędza dużo czasu będąc na bieżąco ze zmianami w technologii marketingu internetowego.